Wasdroger in brand op bovenverdieping restaurant

Foto:

[PUTTEN] Zaterdagavond rond 18.15 uur is er brand uitgebroken op de eerste verdieping van restaurant De Hertogh op het Kerkplein. 

Brandweer Putten was snel met twee voertuigen ter plaatse. De bovenverdieping van het monumentale pand stond vol rook. De oorzaak bleek een wasdroger die in brand was gevlogen. 

Het vuur was snel geblust. Een ambulance kwam met spoed ter plaatse. Meerdere personeelsleden hadden rook ingeademd en werden kort in de ambulance gecontroleerd.

Bij het uitbreken van de brand zaten er veel gasten op het terras van het restaurant te eten. Zij werden meteen ingelicht dat er een brandje was. Even later werden ze door het personeel verzocht om het terras te verlaten toen zij de brand niet onder controle kregen. Sommige personen namen hun drankje mee en wachten iets verderop op het plein. 

Nadat de brand geblust was konden de gasten alsnog afrekenen en gingen naar huis. Het pand liep op de eerste verdieping veel rook- en waterschade op. Het restaurant is vanavond alleen nog open voor borrel en bittergarnituur. 

Reacties